אגף בכיר למערכות מידע וענ''א 

אריק שייב 
02-5085200.   מוקד תמיכה שח"ר (כולל תמיכה במס"ר): 1-700-50-30-90 שלוחה 1  
02-5085100 

 

אגף בכיר למערכות מידע וענ''א במשרד הרווחה מתמקד במתן שרותי מידע ותקשוב להנהלת המשרד, למחוזות, לאגפים , לציבור הרחב, ולגורמי חוץ משיקים  ( כמו: מחלקות רווחה ברשויות המקומיות,  מסגרות רווחה משרדי ממשלה ועוד) המבוזרים ברחבי הארץ ועוד.
במרוצת השנים הצטבר ידע רב, אמין וזמין אודות כלל אוכלוסיית הרווחה בישראל.
הוקמו מאגרי מידע רבים ומגוונים העומדים לרשות לקוחות האגף אשר מסייעים לתהליכי הטיפול התכנון והניהול הכולל של השירותים הניתנים לאוכלוסיה המטופלת במסגרת המשרד.
פעילות האגף מתבצעת באמצעות צוותי פיתוח, תחזוקה ותמיכה. שירותי המחשוב ניתנים ליותר מ- 2500 עובדי המשרד ומספר דומה של של משתמשים חיצוניים (לשכות ומסגרות רווחה ברחבי הארץ).


יישומים בפיתוח האגף

  • יישומים יעודים של האגף לאזרחים

    • אתר משרד הרווחה והשירותים החברתיים: www.molsa.gov.il
    • מוקד מצוקה - 118

  • יישומים לקהילה המקצועית במשרד (מטה, אגפים, מחוזות)

    • מערכת מס"ר-  ניהול מערך תשלומים למסגרות רווחה ומעקב אחר ההשמות במסגרות הטיפוליות (תפעולי וניהולי).
    • תקצוב רשויות מקומיות – ניהול התחשבנות בין המשרד לרשויות והצגת המאזן התקציבי במימדים שונים (תפעולי וניהולי).
    • מערכת נתוני יסוד – ניהול מאגר נתוני היסוד של הפונים ובני משפחתם לשירותי הרווחה תוך כדי הצגת פרופיל כולל (תפעולי וניהולי).
    • סמך מקצועיים – ניהול מערך תשלומים לארגונים המעניקים טיפול באמצעות עובדים סמך מקצועיים לאוכלוסיית הרווחה.
    • כ"א ברשויות – ניהול מערך כח האדם הפועל ברשויות לרבות הקצאות תקן תנאי שכר ותקצוב.
    • מת"ס – ניהול מערך תשלומי סעד, סיוע חומרי ישירות לפונה ו/או לספק.
    • שה"ם –שירותי המבחן (מבוגרים,נוער) ניהול תהליכי החקירה והטיפול (מבחן/של"צ) של מופנים לפני ואחרי דיון בבית המשפט.
    • נוע"א – ניהול ועדות ערר אזורית וניהול הוצאות התפעול הכרוכות בהפעלת ועדות הערר.
    • יחידות סיוע בתי משפט -  מערכת למעקב אחר הפניות ליחידות הסיוע.
    • מערכות רף – פיקוח על מסגרות (ילד ונוער, שיקום, מפגר, חסות הנוער, שירות לזקן) .
    • אבחון – יישום לניהול תהליכי האבחון באגף לטיפול באדם המפגר.
    • מערכות מידע למנהל EIS (מס"ר, תקצוב, נ"י)
    • תעודות עיוור – מערכת להנפקת תעודות המקנות זכויות לעיוורים.
    • נפגעי סמים – ניהול מעקב ופיקוח אחר תהליך הטיפול באוכלוסייה זו.
    • השמה חוץ ביתית – ניהול תהליכי האבחון של המופנים להשמה חוץ ביתית השייכים לאוכלוסיית השיקום.
    • תמיכות חסד - ניהול פיקוח ומעקב אחר הפעילות של העמותות העוסקות בתמיכות חסד לציבור הנזקק (כגון: סלי מזון, בתי תמחוי וקמחא דפסחא).
    • אזרח ותיק – מערכת להנפקת תעודות עבור האזרח  הוותיק בישראל.
    • ועדת חריגים -  ניהול פניות לוועדות חריגים למימון השהות במסגרות הרווחה.
    • שכר עידוד - מערכת לניהול תוספת שכר עידוד לעובדי המשרד (כולל חישובים אישיים וקבוצתיים).
    • דסק - מערכת לניהול מסמכים.
    • מערכת קב"ט, תעודות ורשיונות - רישום ורישוי של תעודות מסוגים שונים ורישיונות נשק.
    • מערכת סריקת הסכמים, בקשתות תמיכה, יפויי כח וערבויות - לשימוש חשבות המשרד.

  • יישומים לגורמים השותפים למשרד בפעילות הרווחה (לשכות ומסגרות רווחה):
    האגף יזם פרוייקט דגל: פרוייקט שח"ר, שמטרתו הינה שיתוף ידע ומידע בין כלל הגורמים המשיקים לתהליכי הרווחה והנגשת המידע ללקוחות המשרד. התוצאה המיידית של יישום פרויקט זה, הינו שיפור השירות לאוכלוסיות הרווחה ברחבי הארץ.
    האגף פיתח בשיתוף עם ממשל זמין בסיס טכנולוגי מאובטח, מערכי פיתוח תמיכה והדרכה, המאפשרים שיתוף מערכי המחשוב של המשרד עם הרשויות המקומיות ומסגרות רווחה.


מבנה היחידה

האגף מונה כ- 120 עובדים, מתוכם כ - 80 אנשי ישומים ו- 40 אנשי תשתיות.
בסוף שנת 2012 הועברו כל אנשי האגף לאתר חדש הממוקם במגדלי הבירה בירושלים. באתר נבנה מרכז מחשבים חדש ומודרני, בו מרוכזים השירותים הניתנים על ידי האגף.

מבנה היחידה כולל:

  • ראשי תחומים : תשתיות, יישומים ייעודיים, יישומי מטה, יישומי תשלומים, מתודולוגיה, אבטחת מידע.
  • מנהלי פרויקטים : אחראים על צוותי פיתוח והטמעה.
  • מתכנתים: מפתחי מערכות, ומתחזקים מערכות קיימות.
  • צוות תשתיות: תקשורת, אבטחת מידע, מיקרוסופט, MF, טכנאי רשתות.
  • דלפק סיוע (Help Desk).
  • צוות הדרכה והטמעה.
  • צוות מנהלה.

בכל מחוז קיימים:

  • רפרנט מחוזי לענייני המחשוב.
  • טכנאי ואיש תשתיות לפי הצורך.

 

מטרות ומשימות

 

היעדים העיקריים של מערך המחשוב:

  • פיתוח יישום והטמעה של מערכות מידע התומכות ביעדי המשרד.
  • פיתוח פרויקטים המותאמים לתהליכי העבודה בשירותים השונים.
  • מתן שירות ומידע ישיר לאזרח.
  • יצירת כלים ותשתיות לתכנון אסטרטגי, ניהול וניתוח ידע.
  • שיתוף מידע עם גורמי חוץ המשיקים למשרד ופעילויותיו כגון  הרשויות המקומיות ומסגרות הרווחה, תוך שימוש בתשתית האינטרנט כגישה למידע פנים וחוץ ארגוני.
  • שיפור אמינות וזמינות המידע.
  • שדרוג תשתיות ומערכות המחשוב במשרד .
  • העלאת  איכות השירות  והמידע הניתן ללקוחות
  • סיפוק צרכי המשתמשים

יעדים אלה מיושמים באמצעות טכנולוגיות מתקדמות הן בפיתוח תשתיות והן בפיתוח מערכות ומאגרי מידע תוך שילוב רשת תקשורת המתפרסת על יותר מ- 90 אתרים ברחבי הארץ. ברשת זו פועלים כ - 320 שרתים (מתוכם כ- 70 שרתים פיזיים, וכ- 250 שרתים ווירטואליים) ויותר מ- 2500 תחנות עבודה.

סניפים
שם הסניףכתובתטלפוןדואר אלקטרוני
אגף מערכות מידערח' ירמיהו 39 מגדלי הבירה, ירושלים
אנשי קשר
שם איש הקשרתפקידכתובתטלפוןמספר פקסדואר אלקטרוני
אריק שייבמנהל האגףArikS@molsa.gov.il
חגית קינן אחראית תחום מתודולוגיהHagitK@molsa.gov.il
ימימה כהן מנהלת חטיבת יישומים יעודייםYemimaC@molsa.gov.il
מונס שמואלמנהל תחום אבטחת מידעMonass@molsa.gov.il
עופר שוויקימנהל תחום בכיר טכנולוגיה ופיתוחOferS@molsa.gov.il
צפריר צעירי מנהל חטיבת יישומי מטה ואתר המשרדTzafrirT@molsa.gov.il
שולמית יעקובוביץ מנהלת חטיבת יישומים ותשלומי Main FrameShlomitY@molsa.gov.il