מוקדי סיוע 

שירות ייעוץ לאזרח 

שירות ייעוץ לאזרח הוא יחידה שהוקמה במשרד הרווחה ומופעל בשיתוף הרשויות המקומיות. שי"ל מסייע במתן ייעוץ והכוונה לפונים בנושאי זכויות, חובות ושירותים העומדים לרשות האזרח. היועצים של שי"ל הם מתנדבים בעלי ניסיון בתחום.
השירות הוא חינם ומיועד לכל אדם ללא הבדל דת, גזע ומין, מכל שכבות האוכלוסייה ומכל הגילאים.

 

שירותים:

  •  מתן שירות מידע וייעוץ על זכויותיו וחובותיו של הפונה.
  •  עזרה בהכרת השירותים העומדים לרשותו ברמה המקומית והארצית.
  •  סיוע בהבעת צרכיו בצורה יעילה.

 

הייעוץ ניתן בנושאים הבאים: 

  •  ביטוח לאומי
  •  תעסוקה והכשרה מקצועית
  •  בריאות
  •  מילוי טפסים
  •  דיור ושיכון
  •  יחסי עבודה
  •  מיסים ואגרות
  •  שיקום וזכויות נכים

כמו כן ניתן לקבל סיוע מאנשי מקצוע בתחומים הבאים:

  •  עו"ד מתנדב – לייעוץ ראשוני
  •  טוען משפטי – לייצוג בבתי הדין לתביעות קטנות
  • מגשר קהילתי – ליישוב סכסוכים בקהילה, בשכונה ובעבודה
  •  יועץ כלכלי – באשר לניהול חובות ומוצא ממצוקה כלכלית

 

הייעוץ ניתן במספר דרכים:

 

אתר שי"ל באינטרנט 

אתר האינטרנט של שי"ל מרכז בתוכו אלפי דפי מידע בנושאים שונים כגון יחסי עבודה,בריאות, דיור,        ביטוח לאומי,נושאים משפטיים ועוד. ניתן להפנות שאלות לצוות יועצי שי"ל ולקבל תגובה באמצעות פורום האתר כולל ייעוץ עו"ד בענייני משפחה ואישות,עו"ד בנושא יחסי עבודה ע"וד בענייני צרכנות והוצאה לפועל
בנוסף לסניפי שי"ל קיימים אתרי אינטרנט המרכזים את השירותים לאזרח ברמה המחוזית והמקומית.


כמו כן ניתן לפנות להנהלת שי"ל:

 

מינה גורן– מנהלת שי"ל ארצי -שירות ייעוץ לאזרח
טלפון:
03-7964708
דוא"ל: minag@molsa.gov.il

מפקחים:
  •  סופי קרוטר – מפקחת מחוז צפון
    דוא"ל
    SofiK@molsa.gov.il
  • יגאל קמין – מפקח מחוז דרום
    טלפון: 03-7964703
    דוא"ל: yigalk@molsa.gov.il

 

דו"חות שנתיים :

דוח שיל שנתי 2011.pdf